פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

הזמנות ושירות לקוחות 1700-50-15-50

שיקולים בבחירת מדפסת 

כאשר אנחנו נדרשים לרכישת מדפסת עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות. התשובות, גם אם אינן חד משמעיות, יחד עם ייעוץ מתאים ייתנו את המענה הנכון. להלן חלק מהשאלות.


הדפסה בצבע / שחור

לתשובה יש בעיקר משמעות כספית. הדפסה בשחור מפנה אותנו לטכנולוגיית לייזר. זוהי הדפסה באמצעות טונר (אבקה). אורך החיים של טונר גדול מאד ואיכות ההדפסה גבוהה. ניתן לקבל בד"כ  16 רמות אפור.

אמינות המדפסת גבוהה

הדפסה בצבע נעשית בעיקר בהזרקת דיו, בדרך כלל ב 4 צבעים (יש גם ב-6 צבעים ויותר לאיכויות גבוהות במיוחד). מדפסות הזרקת דיו זולות (בדגמים ההתחלתיים) אולם התפעול שלהם עלול להיות יקר לאורך זמן. קיימות גם מדפסות לייזר צבע המשלבות את היתרונות של הדפסת צבע עם טונר. עלויות ההדפסה והתפעול שלהן גבוהות יותר אולם מהירות ההדפסה ואורך חיי הפלט גבוהים.


כמות הדפסה יומית

הדפסות רבות יוצרות עלויות גבוהות. מעט הדפסות מאפשרות הדפסה באיכויות גבוהות ובעלות נמוכה. 


שימוש: פרטי-ביתי / עסקי 

רוב הצרכים הביתיים הינם לכמויות הדפסה מעטות עם דגש על איכות ההדפסה הגבוהה (הנדרשת לתמונות). תלמידים או סטודנטים צריכים לשקול את האפשרות למדפסת לייזר שחור. יחד עם זאת אם נדרש צבע אזי מדפסת הזרקת דיו תענה על הצורך.בעסק יש חשיבות רבה למהירות, לאיכות ולאורך חיי ההדפסה.  הדפסה בצבע בעסק אינה מותרות , יש לה ערך מוסף גבוה (שיווקי, הדרכתי) .


פיזור הצרכים (מתי לרכוש מכשיר ייחודי ומתי משולב?)

במידה ונדרשים יישומים נוספים להדפסה כדאי לשקול רכישת מכשיר משולב שיחסוך עלויות ומקום ולוותר על רכישת או השכרת מדפסות בעלת פונקציה אחת לצד השכרת מכונות צילום ורכישת סורק, מה שלבטח ייקר את המחיר אותו תכננתם להשקיע. מכשירים משולבים כוללים בדרך כלל 4 פונקציות: הדפסה, סריקה, צילום ופקס. אם נדרשת פונקציה מסוימת בכמויות גדולות או דרישות איכות וביצועים מהירים יש לשקול רכישת מכשיר ייחודי בנפרד (סורק או פקס לדוגמא).


איכות ההדפסה: רזולוציה ועוד

איכות ההדפסה נגזרת ממספר מרכיבים והם: רזולוצייה, מספר הצבעים, תוכנת הדפסה (פוסטסקריפט), סוג הנייר, טכנולוגיית ההדפסה ועוד. 

עובי נייר

רוב המדפסות עובדות עם מגוון סוגי נייר 80-120 גר’. דרישות להדפסה על נייר עבה מכתיבות חשיבה על טכנולוגיית ההדפסה ויכולות המדפסת לעמוד בהן.


הדפסה דו-צדדית (דופלקס) אוטומטית

זוהי דרישה מיוחדת שאינה מצויה בחלק מהמדפסות. יש לשים לב באם המדפסת מאפשרת צורך זה.


קישוריות: קווי / אלחוטי (הדפסה מרחוק?)

רוב המדפסות מקושרות למחשב באמצעות כבל המגביל את המרחק והמיקום שלהן מהמחשב. מדפסות אלחוטיות מאפשרות הדפסה גם ממרחקים באמצעות האינטרנט וניתן לשים אותן במרוחק מהמחשב.

 
מספר המשתמשים (אישי / קבוצתי)

מדפסת/מכשיר משולב יכול לשרת גם משתמשים רבים. מספר גבוה של משתמשים מגביר את דרישות האיכות, הביצועים והאמינות של המכשיר. מכשיר יקר ומשוכלל אחד עדיף בהרבה על כמות גבוהה ומגוונת של מכשירים קטנים וזולים.

מהירות /משך הזמן הנדרש לביצוע הדפסה

מהירות ההדפסה הינה גורם חשוב כאשר יש משתמשים רבים, כמויות גבוהות או דרישות איכות גבוהות. יש לתת את הדעת על הנתון הזה. רוב המדפסות הינן מהירות ומספקות דרישות ממוצעות.


קלות תפעול / מעט התערבויות להפעלת הציוד

גם ציוד תקין דורש התערבות המפעיל כדי לאפשר זרימת עבודה תקינה ללא עצירות (הוספת נייר / החלפת דיו/ טונר/ החלפת מתכלים ). יש חשיבות גבוהה לאמינות המדפסת, למהירות ההדפסה, לכושרה (Duty Cycle, Heavy Duty), למהירות השירות וליכולת אספקת מתכלים מהירה.


הדפסה מאובטחת  Secure Printing

כאשר המדפסת אינה אישית או כאשר ההדפסה חסויה / סודית יש חשיבות להדפסה מאובטחת. בשיטה זו ההדפסה נעשית רק בזמן שהמדפיס נמצא ליד המדפסת ורק הוא רואה את הפלט המודפס. היכולת לבצע זאת מותנית בהמצאות תוכנה וחומרה ייחודיים. לתכונה זו גם אספקט חסכוני בכך שמונעת כפל הדפסות.


תקציב לרכישה והפעלה

בנוסף על התקציב לקניית מדפסת יש לתת את הדעת על העלויות הנגזרות מהשימוש בה כגון מתכלים, עלויות לעותק (Cost per Page), שרות וכד’. זאת מול החיסכון הנובע מאי פנייה ללשכות שירות או לבתי דפוס, למהירות קבלת הפלט ולעובדה שאינו נראה לעיניים זרות.


עלות לעותק Cost per Page

 עלות זו נגזרת מאופי ההדפסה ואחוזי הכיסוי הנדרשים לביצועה ומעלויות החומרים המתכלים. ישנן דרכים המאפשרות חסכון גם בנתון זה.


“טביעת רגל” (Foot Print) , אוורור, מיקום

מידות המדפסת, דרישות האוורור שלה, ניקיון האוויר סביבה והציוד הנלווה להפעלתה מחייבים הכנה מוקדמת לרכישה.


התקנה/ אחריות / שירות ותמיכה

מדפסת חדשה נושאת איתה אחריות (יצרן / יבואן). מומלץ להבהיר לפני הרכישה האם נדרשת התקנה ע"י טכנאי ומהי עלותה ? האם יש תמיכת הפעלה ועל ידי מי ? מיהו נותן השירות ?  מה כוללת האחריות ? מה מישכה של האחריות ? היכן מתבצע התיקון (באתר הלקוח / במעבדה) ? האם יש שירות בתום האחריות ?

 
ניסיון קודם / שביעות רצון  בעבודה עם ציוד דומה

ניסיון קודם עם ציוד דומה מאפשר בדיקת הימצאות פונקציות שהיו חסרות או מיותרות במדפסת כמו גם ניסיון עם השירות, האמינות  והעלויות להפעלתו.


קנייה/ השכרה

הדפסה בכמויות גבוהות, מספר משתמשים גבוה, עלויות תפעול גבוהות, ביצועים איכותיים ופריסת תשלומים נוחה יחד עם שיקולים נוספים מביאים להחלטה לשכור ציוד. 

 

למה ניר-טק מערכות גרפיות? 


וותק וניסיון בן עשרות שנים (הוקמה ב 1995)אלפי לקוחות מרוצים (קטנים וגדולים) עם רכישות חוזרות ייעוץ / בחירה נכונה לפני קנייה ותמיכה לאחריהמיגוון נציגויות = מיגוון פתרונות נכוניםהמלצות משתמשים/ סיפורי הצלחהיכולת השכרה לפי פעימה

 

חברת ניר-טק עובדת עם החברות המובילות בענף, מחפשים מדפסות משולבות hp ? נציגינו ישמחו להעניק לכם מידע מקצועי